Baserat på artikel. 13 sek. 1 och sek. 2 och konst. 14 sek. 1 och sek. 2 i Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2016/679 av den 27 april 2016 om skydd för enskilda med avseende på behandling av personuppgifter och om det fria flödet av sådana uppgifter, och om upphävande av direktiv 95/56 / EC (hädanefter: "GDPR") tillämpad från och med den 25 maj 2018, informerar vi dig om metoden och syftet för vilket vi behandlar dina personuppgifter (nedan kallade "data"), samt om dina rättigheter relaterade till dataskydd .

1. Vem ansvarar för databehandlingen och vem kan du kontakta?

Administratören av dina uppgifter är: DESIGNER Marcin Czajkowski, ul. Lubieszyńska 33, 72-006 Mierzyn, nedan kallad CONTRACTOR, som kan kontaktas:

  • skriftligen genom att skicka korrespondens till följande adress: ul. Lubieszyńska 33, 72-006 Mierzyn
  • via telefon: +48 91 852 22 22
  • via e-post: designer@drukarniaszczecin.pl

2. Varför, varför och på vilken rättslig grund behandlar vi dina uppgifter?

All information behandlas i enlighet med bestämmelserna i GDPR och polska dataskyddsförordningar. Vi gör detta för att vi slutför:

  • skyldigheter som följer av fullgörandet av kontraktet och vi vidtar åtgärder på begäran av den registrerade innan avtalet ingås (artikel 6.1 bi GDPR),

Vad betyder det?

a. Uppgifterna behandlas för att utföra aktiviteterna, ingå eller genomföra kontraktet i samband med vilket de överfördes, till exempel för genomförandet av ordern eller ordern, etablering av relationer enligt ett agentkontrakt, mäklare, samarbete eller annat kommersiellt kontrakt, beroende på omständigheterna.

b. Uppgifterna behandlas för att utföra aktiviteter som utförs på kundens begäran före eller i samband med avtalets ingående. Till exempel genomföra en beräkning eller svara på en mottagen begäran om offert.

c. För att utföra kontraktstjänsten och utfärda en momsfaktura är det nödvändigt att tillhandahålla följande uppgifter:

  • Företagsnamn
  • Företags Adress
  • Företagets skatteregistreringsnummer
  • Beställningens efternamn och förnamn;
  • Adress för frakt av produkter;
  • e-postadress;
  • kontakta telefonnummer.

d. Alla personuppgifter som tillhandahålls under beställningsprocessen används endast för att forma, ingå, ändra eller säga upp avtalet mellan CONTRACTOR och BESTÄLLNINGSPARTY och för att genomföra försäljningsavtalet eller kontraktet för tillhandahållande av elektroniska tjänster eller för att utföra beställningen och görs inte tillgängliga för andra institutioner eller tredje parter - förutom de som beskrivs i led e.

e. Vid försäljning av produkter via INTERNETBUTIKEN för att leverera produkter till BESTÄLLNINGSPARTYEN tillhandahålls personuppgifter som är nödvändiga för att adressera och leverera paketet till företag som är professionellt engagerade i paket - i synnerhet kurirföretag - tillsammans med uppdrag paketet för leverans, och om du använder direktbetalningssystemet online - administratören av betalningssystemet.

f. AVTALSFÖRTAGANDEN använder Google Analytics-systemet för att spåra trafik på sin webbplats. För att inaktivera spårning av dina rörelser på vår webbplats, använd följande enhet: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

f. Vi behandlar inte dina uppgifter för marknadsföringsändamål.

Dessutom är det viktigt att:

  • vi behandlar uppgifter, om det behövs, för ändamål som härrör från legitima intressen som vi eller en tredje part eftersträvar (artikel 6.1 f GDPR). Vi gör detta till exempel när vi behandlar uppgifterna om personer som agerar på uppdrag av kunder och entreprenörer för att säkerställa IT-säkerheten för bland annat entreprenören att fortsätta anspråk och försvara sig mot anspråk.

Samtycket kan när som helst återkallas. Återkallande av samtycke påverkar inte lagenligheten av uppgiftsbehandlaren från UPPHANDLAREN:

tills samtycket återkallas eller under omständigheter där UPPHANDLAREN behandlar uppgifterna på en annan grund än ditt samtycke.

3. Vem kan vi överföra uppgifterna till?

Uppgifterna kan göras tillgängliga för andra mottagare för att fullgöra avtalet med dig, för att fullgöra den RÄTTSLIGA skyldigheten för CONTRACTOR, baserat på ditt samtycke eller för ändamål som härrör från administratörens eller en tredje parts legitima intressen. Mottagarna kan i synnerhet vara: auktoriserade anställda hos entreprenören och andra personer som agerar under deras myndighet.
Uppgifterna överförs också till enheter som behandlar uppgifter på begäran av CONTRACTOR och personer som agerar under deras myndighet, där sådana enheter bearbetar data på grundval av ett avtal med CONTRACTOR och endast i enlighet med CONTRACTORS instruktioner och underkastad professionell och försäkring sekretess (dvs. särskilda skyldigheter att skydda information som härrör från relevanta rättsliga bestämmelser).

Gruppen med enheter som utför uppgifter på uppdrag av och för CONTRACTOR inkluderar enheter som tillhandahåller tjänster, särskilt inom bank, IT, inkasso, juridisk verksamhet, försäkring (inklusive försäkringsförmedling), agentur och mäklarverksamhet.

4. Kommer dina uppgifter att skickas till ett tredjeland (utanför Europeiska unionen)?


Vi överför inte data till mottagare i länder utanför Europeiska unionen ("tredjeländer").

5. Hur länge kommer dina uppgifter att behandlas (lagras)?

Dina uppgifter kommer att behandlas under den period som krävs för att uppnå de ändamål som behandlats i punkt. 2, dvs:

  • när det gäller genomförandet av det kontrakt som ingåtts med LEVERANTÖREN - till dess att det har slutförts och efter den tiden under den period som krävs enligt lag eller för genomförandet av eventuella krav,

  • inom ramen för att uppfylla de juridiska skyldigheter som åligger LEVERANTÖREN i samband med affärsverksamhet och genomförandet av ingående avtal - tills dessa skyldigheter uppfylls av KONTRAKTÖREN.

  • tills de juridiskt berättigade intressena hos CONTRACTOR, som utgör grunden för denna behandling, är uppfyllda eller tills du motsätter dig sådan behandling, såvida det inte finns legitima skäl för ytterligare databehandling.

  • i praktiken betyder detta en period på 5 år för utförande av order och order och 1 år för svar på en förfrågan. Dessa perioder kan förlängas i särskilt motiverade fall.

6. Vilka rättigheter har du för att uppgifterna ska skyddas på ett adekvat sätt?

Du har rätt att:

  • åtkomst till dina uppgifter, samt möjligheten att korrigera den, begränsa behandlingen eller radera den,

  • dra tillbaka ditt samtycke när som helst till behandlingen av uppgifter i den utsträckning detta samtycke avser, med förbehållet att återkallandet av samtycket inte kommer att påverka lagligheten av behandlingen som utfördes på grundval av samtycket innan det återkallades,

  • begära överföring av de uppgifter som tillhandahålls av dig till CONTRACTOR, behandlade för att ingå och genomföra kontraktet eller bearbetas på grundval av samtycke. Överföringen består i att ta emot dina data från administratören i ett vanligt maskinläsbart format och rätten att skicka dem till en annan dataadministratör, om det är tekniskt möjligt. Rätten gäller inte uppgifter som är administratörens affärshemlighet,

  • lämna in ett klagomål till tillsynsorganet, som i Republiken Polen är ordförande för personuppgiftskontoret, om du anser att behandlingen av dina uppgifter strider mot bestämmelserna, inklusive GDPR.

Dessutom har du rätt att när som helst motsätta dig bearbetningen av uppgifter från CONTRACTOR:

  • av skäl relaterade till din specifika situation, när den AVTALANDE PARTEN behandlar uppgifter för ändamål som härrör från legitima intressen (artikel 21.1 i GDPR)

7. Måste du tillhandahålla uppgifter?

I den utsträckning behandlingen av dina uppgifter sker för att utföra de efterfrågade aktiviteterna eller för att ingå och genomföra avtalet med UPPHANDLAREN, förutsatt att dina uppgifter är en förutsättning för utförandet av de begärda aktiviteterna eller för ingående av detta kontrakt. Att tillhandahålla uppgifter är frivilligt, men det är nödvändigt att utföra de begärda aktiviteterna eller att ingå och genomföra kontraktet med CONTRACTOR. Om du inte förser CONTRACTOR med nödvändig information eller dokument kommer CONTRACTOR inte att kunna utföra de begärda aktiviteterna eller ingå och utföra kontrakt och tillhandahålla tjänster.

8. Varifrån får vi dina uppgifter och vilka kategorier är de?

  • De flesta uppgifter som behandlas av den AVTALANDE parten kommer direkt från den AVTALANDE PARTEN.

  • Vissa uppgifter - detta gäller entreprenörer - erhålls också från andra offentliga källor, dvs. från: National Court Register, Central Register of Economic Activity, Central Statistical Office eller liknande källor i andra länder och från privata enheter som är specialiserade på insamling och dela information om företagare.

  • När det gäller uppgifter om personer som representerar företagare eller agerar på deras vägnar på ett annat sätt, får vi uppgifter både från ovannämnda källor och från företagarna själva.

9. Vi använder inte automatisk behandling av personuppgifter, särskilt profilering.

10. Genom att använda onlinebutiken drukarniaszczecin.pl och printhub.pl accepterar du villkoren och integritetspolicyn för Designer Marcin Czajkowski.





Printhub.pl Drukarnia Online